Posts

Showing posts from 2014

CINTA suatu ketentuan ALLAH

Image
Bukan menjadikan sebuah perniagaan itu berjaya.Terpaksa melalui saat-saat yang memeritkan. Penuh tipu daya,teraniaya dan sebagainya. Banyak terbuang masa,pabila sesuatu benda tidak dirancang dengan baik. Aku turut terasa,apa yang isteri aku rasa. Aku bangga,ia dapat juga bertahan selama 2 tahun,walaupun dia baru dalam dunia perniagaan. Dikala dia susah,keseorangan menanggung derita kedai, allah temuikan kami..sebagai jodoh. Itu suatu ketentuan, walaupun,ada bermacam-macam anggapan terhadap aku dalam mengenali dia (isteri),hanya Allah sahaja yang tahu. Apa yang tersirat dan tersurat dalam hati aku.
      Mendengar isi hati seorang insan yang benar-benar memerlukan sokongan dan dorongan,lebih baik dari mengharap sesuatu yang tak pasti milikku. Aku memberanikan diri untuk cuba berada bersama dia,dikala dia amat memerlukan dan juga aku percaya,kami saling memerlukan.Bersambung....

CARA MENGESAN JIN DIDALAM TUBUH BADAN KITA

Assalamualaikum,,disini saya nak kongsi cara bagaimana untuk kita mengesan jin yang berada didalam tubuh badan kita. Tahukah anda jin mengalir didalam tubuh badan kita mengikut saluran darah Rasulullah saw bersabda: "Sesungguhnya syaitan itu berjalan pada aliran darah manusia" jin yang masuk ke dalam pembuluh darah terus ke otak dan melalui otak, jin boleh mempengaruhi bahagian mana saja kerana jin sudah menguasai otak. Ini dibuktikan oleh perubatan bahawa para pesakit yang tidak sedarkan diri memiliki gelombang otak yang sangat halus dan aneh.Cara bagaimana untuk kita mengesan jin didalam tubuh kita, anda pegang dinadi sebelah kiri anda dan baca doa ini:

1. Mengucap Dua Kalimah Syahadah 1x
2. Selawat Keatas Nabi 3x
3. Surah Al-Fatihah 1x
4. Ayat Kursi 3x
5. Zikir Lailahaillallah 100 x.

sekiranya semasa anda membaca ayat-ayat diatas badan anda terasa seperti dibawah itu la tandanya tubuh badan anda dihuni jin , Segera la pergi membuat rawatan islam yang berhampiran.

1.Bergetar/meng…

KELEBIHAN BULAN REJAB

Jom kita ketahui kelebihan bulan Rejab :

Bulan-bulan hijrah datang dan pergi tanpa disedari. Hanya Ramadan dan Syawal sahaja yang kebanyakkan kita sedar kedatangannya. Berikut adalah himpunan kelebihan-kelebihan bulan Rejab yang boleh dimanafaatkan oleh umat islam dengan memperbanyakkan ibadah.

1. Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab, nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

2. Sabda Nabi s.a.w.: Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Syaaban bulanku, dan bulan Ramadan bulan umatku.

3. Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Syaaban dengan malam NISFUnya dan Ramadan dengan LAILATUL QADARnya.

4. Malam awal Rejab mustajab do’anya. ( Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)

5. Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus). Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

6. Puasa 3 hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia ke neraka (panjangnya setahun perjalanan).

7. Puasa 4 hari pada bulan Rejab diafiatkan darip…

Nota dari Kelas Agama : Menanti Hari Kematian

Kematian adalah sesuatu yang pasti akan berlaku ke atas setiap makhluk yang hidup. Bagi makhluk yang bernama manusia, ia di lahirkan bersama ajal yang telah ditentukan di azali. Apabila ajal sampai tiada yang dapat melambatkan atau mencepatkan kematian sesesorang itu. Tidak seorang pun manusia itu tahu akan hari kematiannya dan tidak seorang pun manusia yang dapat meramal tarikh kematian orang lain.

Manusia mati dalam 2 keadaan :-

tiba-tiba
telah dijangka
Kematian secara tiba-tiba adalah kematian yang tidak disangka dan diduga. Ia datang tanpa ada tanda-tanda kematian terlebih dahulu. Contoh kematian yang tidak disangka dan diduga ialah kematian kerana kemalangan, kematian kerana dibunuh, kematian kerana serangan sakit jantung, kematian dalam tidur dan sebagainya. Orang yang mati dalam keadaan tiba-tiba tidak dapat membuat persediaan bagi menghadapi maut seperti memberi wasiat terakhir, meminta maaf, beristighfar dan sebagainya. Maka itu kita hendaklah membuat persiapan untuk kematian kit…

Aku terima Nikahnya...

Image
Assalamualaikum semua,

Dah lama sangat aku tak update blog aku ni. Malam ni terasa pula nak taip. Sekadar berkongsi cerita setalah selesai mendirikan masjid. Dulu status " BUJANG".. rasa macam best jer kan, tapi bila dah berstatus berkahwin, terasa lain pulak.. maklumlah dah ada tanggungjwab sebagai seorang suami kepada seorang isteri. Tanggal 25/01/2014, dalam pukul 6petang. Berlangsunglah majlis akak nikah di rumah pihak perempuan, yang juga telah sah menjadi isteriku sekarang.

( wang hantaran " RM10,000")
Masa ni, hati dah berdebar-debar.
Bila dah salam, lagi berdebar-debar.
Dengan sekali lafaz, aku telah sah menjadi suami kepada seorang insan yang teristimewa dalam hidup aku sekarang.Alhamdulillah, walaupun banyak jugak dugaan, dalam masa yang singkat perkenalan, dengan izin allah, diri ini, dipermudahkan jodoh dengan restu kedua-dua ibubapa ...
"Aku terima Nikahnya"

30 ORANG YANG PERTAMA DALAM ISLAM

---------------------------------
1. Orang yang pertama menulis Bismillah : Nabi Sulaiman AS.

2. Orang yang pertama minum air zamzam :
Nabi Ismail AS.

3. Orang yang pertama berkhatan :
Nabi Ibrahim AS

4. Orang yang pertama diberikan pakaian pada
hari qiamat : 
Nabi Ibrahim AS.

5. Orang yang pertama dipanggil oleh Allah
pada hari qiamat : 
Nabi Adam AS.

6. Orang yang pertama mengerjakan saie antara Safa & Marwah :
Sayyidatina Hajar 

7. Orang yang pertama dibangkitkan pada hari
qiamat :
Nabi Muhammad SAW.

8. Orang yang pertama menjadi khalifah Islam :
Abu Bakar As Siddiq RA.

9. Orang yang pertama menggunakan tarikh
hijrah :
Umar bin Al-Khattab 

10. Orang yang pertama meletakkan jawatan khalifah
dalam Islam : 
Al-Hasan bin Ali RA.

11. Orang yang pertama menyusukan Nabi Muhammad SAW :
Thuwaibah RA.

12. Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan lelaki : 
Al-Harith bin Abi Halah 

13. Orang yang pertama syahid dalam Islam dari kalangan wanita : 
Sumayyah binti Khabbat 

14. Orang yang pertama menulis hadis di…

30 ORANG YANG PERTAMA DALAM ISLAM

Org pertama cipta telefon ? Alexander Graham Bell .. 
kalau org pertama tulis bismillah ??????? kalau anak-anak tanya kepada ibubapa...mampus nak jawab ni!.. simpan nota ini.

30 ORANG YANG
PERTAMA DALAM ISLAM
---------------------------------
1. Orang yang pertama menulis Bismillah : Nabi Sulaiman AS.

2. Orang yang pertama minum air zamzam :
Nabi Ismail AS.

3. Orang yang pertama berkhatan :
Nabi Ibrahim AS

4. Orang yang pertama diberikan pakaian pada
hari qiamat : 
Nabi Ibrahim AS.

5. Orang yang pertama dipanggil oleh Allah
pada hari qiamat : 
Nabi Adam AS.

6. Orang yang pertama mengerjakan saie antara Safa & Marwah :
Sayyidatina Hajar 

7. Orang yang pertama dibangkitkan pada hari
qiamat :
Nabi Muhammad SAW.

8. Orang yang pertama menjadi khalifah Islam :
Abu Bakar As Siddiq RA.

9. Orang yang pertama menggunakan tarikh
hijrah :

30 ORANG YANG PERTAMA DALAM ISLAM

Org pertama cipta telefon ? Alexander Graham Bell .. 
kalau org pertama tulis bismillah ??????? kalau anak-anak tanya kepada ibubapa...mampus nak jawab ni!.. simpan nota ini.

30 ORANG YANG
PERTAMA DALAM ISLAM
---------------------------------
1. Orang yang pertama menulis Bismillah : Nabi Sulaiman AS.

2. Orang yang pertama minum air zamzam :
Nabi Ismail AS.

3. Orang yang pertama berkhatan :
Nabi Ibrahim AS

4. Orang yang pertama diberikan pakaian pada
hari qiamat : 
Nabi Ibrahim AS.

5. Orang yang pertama dipanggil oleh Allah
pada hari qiamat : 
Nabi Adam AS.

6. Orang yang pertama mengerjakan saie antara Safa & Marwah :
Sayyidatina Hajar 

7. Orang yang pertama dibangkitkan pada hari
qiamat :
Nabi Muhammad SAW.

8. Orang yang pertama menjadi khalifah Islam :
Abu Bakar As Siddiq RA.

9. Orang yang pertama menggunakan tarikh
hijrah :