Posts

Showing posts from 2013

Tip Sihat dan cantik

Semua orang mau sihat dan cantikkan ?

Meh sini, aku kongsikan dengan semua pembaca tip sihat dan cantik. Aku petik tip ni dari sebuah buku berjudul " Engkau Memang Cantik". Harap dapat membantu siapa yang mahu kelihatan cantik dan sihat.

1) Mulai biasakan diri mengamalkan gaya hidup sihat.
   -  Seimbang istirehat yang cukup , aktiviti yang produktif dan bermanfaat serta bersenam dengan teratur.
2) Amalkan pengambilan makanan yang berkhasiat dan menyihatkan
   - Jauhijunk food, sebaliknya ambillah makanan segar dengan memperbanyakkan buah.
3) Minum air putih dua sampai empat liter sehari.
  - Air yang mencukupi dapat memperbaiki metabolisme , juga menghindari penyakit serius sperti gangguan   
    ginjal dan hati.
4) Hindari Stress
  - Belajar menguruskan ketegangan fikiran dengan bijak.

Ok, setakat 4 pon dah cukup, cuba buat apa yang diterangkan, insyaallah semoga apa yang di kongsi dapat memberi manfaat kepada anda semua.

Belajar Menghargai orang lain

Tajuk kali ini, aku nak tulis pasal ni... "BELAJAR MENGHARGAI ORANG LAIN". Zaman sekarang ni, memang susah cari orang yang menghargai orang lain, dalam pelbagai sudut.Masing-masing berlumba tujuan masing-masing.Kadang-kadang orang yang ambil serius dengan prinsip seperti tajuk entry aku kali ni, boleh jadi tekanan jiwa.So, kawan-kawan, kita kenala jadi seorang yang bercirikan peribadi yang ada sikap di bawah ni :

1) Ucapkan Terima Kasih
2) Bantu Ahli Lain 3) Hargai Kerja Orang Lain 4) Memahami Masalah Yang Dihadapi 5) Bekerjasama 6) Jangan Pentingkan Diri
Kalau nak tahu lebih detail berkaitan sikap ke enam-enam yang aku sebuit diatas, apa kata anda semua terjah blog sorang ni : FARA.. :-)
OK, semoga apa yang dikongsi dapat serba sedikit memberi perubahan dalam diri anda semua. 

PERDANA LIMO.Dilancarkan

Image
PERDANA LIMO... Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menerima kereta Proton Perdana baru untuk kerajaan di lobi Bangunan Perdana Putra di sini hari ini. Turut hadir Pengerusi Eksekutif PROTON, Tan Sri Mohd Khamil Jamil. Kereta tersebut didatangkan dalam dua warna, iaitu hitam metalik dan "purple grey" dengan kapasiti enjin 2.0L dan 2.4L. Bagaimanapun, kereta tersebut tidak dijual kepada orang awam buat masa ini.


Sumber : Bernama

Jangan menitiskan air mata... sama-sama kita memperbaiki diri andai ada kelemahan

https://www.youtube.com/watch?v=TCPpAbz5whk&feature=youtube_gdata_player

Mengata orang, melantun ke diri sendiri

Image
Kali ini aku nak membicarakan tentang kerja. Kebanyakkan orang, masa mula-mula masuk je kerja baru, suka memberi gambaran seolah-olah dialah yang paling bagus ditempat kerja sebelum ini. Bercerita tentang kerjaya dia sebelum ini, mewar-warkan seolah dialah yang paling hebat. Pabila ditempat baru, sebagai contoh dia melihat seorang pekerja sedang bermain internet, menonton movie semasa berkerja. Ayat atau dialog yang selalu digunakan seperti :
" Apalah dia tu, masa kerja boleh dok main internet, tengok movie, tak ada disiplin langsung, macam manala nak berkat rezeki tu."



Dialog seperti inilah yang selalu kita dengar pabila orang baru masuk. Aku sudah banyak kali melihat orang macam ni dalam kehidupan sepanjang kerja aku. Aku pun bukan bagus, tapi aku menulis disini juga untuk mengingatkan diri aku juga supaya tidak seperti itu jadinya.Sekiranya kita mempunyai bos yang baik, malah dia selalu backup kita, janganla kita membebankan dia.Kadangkala aku ada juga bos yang mengadu, m…

Alhamdulillah... selamat disatukan.

Image
Assalamualaikum.
Bertemu kembali setelah sekian menyepi tanpa sebarang isu ataupun cerita yang ingin dikongsi.
Alhamdulillah, syukur kepada allah masih diberi kesihatan yang baik, bagi meneruskan hobi yang telah lama aku tinggalkan. Kali ini aku,.ingin berkongsi kegembiraan bersama, kerana penyatuan 2hati yang tercipta.
kita hanya mampu merancang,tuhan yang menentukan... jodoh sudah tertulis untuk 2 insan ini, sahabatku Farhan.  Sudah sekian lama mencari cinta, akhir cinta hati bertemu ditempat kerja yang sama.
Mengimbau detik perkenalan, bermula pada suatu pelan untuk keluar makan nasi Arab.
Pada mulanya, hanya pergi berempat tidak termasuk sahabatku Farhan.. 2 lelaki, 2 perempuan, jadi tak berapa nak elokla. so aku teringat sahabat aku. Lagipun dia single, so eloklah tu.
Sejak hari keluar makan, jalan-jalan I-City ,The curve, uptown D,kota. Semua itulah menjadi detik-detik indah mereka menyemai cinta sehinggalah ke Annual Dinner di Kelab Golf, Bukit Rahman Putra, Sg. Buloh, Selang…

Jom like

https://www.facebook.com/pages/-alif-Ba-ta-alif-Ba-Ta-/272893996101243

HKL

Image
Sesuatu yang terjadi adalah dari
Allah.
Kenangan bersama...

Ku rindukan...

Image
Assalamualaikum semua,

Bersabarlah....