Posts

Showing posts from September, 2012

Zaman sudah berubah

Masa pantas meninggalkan kita, teknologi semakin hari, semakin laju dn canggih.Hari ini aku sempat berbual dengan rakan kerja aku. Dia menceritakan berkaitan kuliah agama yang dia ikut semalam disurau. Hendak dijadikan cerita, tajuk kuliah adalah berkaitan dengan tafsir Al-quran. So, semua jemaah yang hadir, semuanya mengambil tafsir Al-quran di rak. Golongan tua, masing-masing mengambil tafsir al-quran. Manakala rakan aku mengeluarkan smartphonenya yang mempunyai tafsir Al-quran, terdapatla jugak golongam muda disebelahnya, jugak sedang membuka tafsir al-quran andriod. Kebetulan semua disitu terpecah kepada dua kelompok, kelompok golongan tua, membuka tafsir Al-quran yang berjilid, manakala golongan muda, membuka di smartphone masing-masing. Cuba anda bayangkan, suatu hari nanti, teknologi merubah tradisi.jika dulu,,aku pergi mengaji Al-quran membawa kitab suci?bagaimana generasi akan datang, adakah mereka meneruskan apa yang aku lakukan.Adakah mereka akan membawa Ipad?Renung-renungk…

CINTA...

Image
Cinta :-) hehe. Jatuh cinta pada sseorang tu, suatu yang normal bagi manusia.bercerita pasal cinta ni, teringat pula cerita pasal seorang sahabat rapat aku ni. Sahabat yang rapat dari kecil. Tengah lepak-lepak dengan dia kedai mamak, sebab dah lama tak jumpa, tergerak hati pula nak bertanya pasal kekasih hati dia @ awek @ girlfiend la. :-) bila dah bertanya, tiba-tiba dia terdiam, selepas tu mcm sapu mata pun ada. Rupa-rupanyamada kisah disebaliknya.
Sahabat aku ni, memang bersungguh nak sangat kahwin, so dengan semangat yang ada, dia pun, mintala abah dan emaknya pergi beraya ke rumah si perempuan @ gf dia. Ntah macam mana, selepas balik dari beraya ke rumah kekasih hatinya, mak dia ada benda yang tak berkenan. Pelbagai soalan di timbulkan.Kesan dari itu, sahabat aku ni, terus diam dan tak menghubungi emaknya. Kesian pun ada, aku tengok sahabat aku ni. Semangat bukan main lagi, nak kahwin.
Apa yang aku dapat nasihat pada dia, jangan jauhkan diri dari mak ayah kita, kadangkala. Orang…

Sekadar untuk berkongsi

Image
Peluang kepada yang masih mencari peluang perkerjaan. Disini aku berkongsi "Program jom kerja". Anjuran kerajaan negeri selangor.

Flower Boy: (6 GAMBAR)Majlis Pertunangan Diana Danielle Dan Fa...

Flower Boy: (6 GAMBAR)Majlis Pertunangan Diana Danielle Dan Fa...: Akhirnya selepas menunggu sekian lama, tuan empunya badan, Diana Danielle telah pun berkongsi gambar sekitar majlis pertunangannya dengan F...

zulfar kiosk: Selamat Datang

zulfar kiosk: Selamat Datang: Assalamualaikum, Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog zulfarmegy.blogspot.com . Syukur alhamdulillah dengan kurnia-Nya, segala urus...