Girlfriend Cantik, Boyfriend tak kacak

Tup! Tup! Isu nie jugak hangpa nak cakap.  Kebanyakkan orang bercakap pasal ni, terutama budak-budak yang lepak.Pernah sekali aku lepak tepi jalan kat kampung, ada la seorang budak ni, mengeluh :


" Apa da.... awek cantik, muka pakwe hancur" cakap si budak tu.


Budak-budak lelaki yang lain pun sama-sama mengeluh. Tapi dalam hal ni, aku tak tahu la di pihak perempuan pulak, bila tengok lelaki tampan bersama girlfirend yang kurang cantik... Hehe.... Bukan tak cantik, kurang cantik je.


                                                                    Sumber: Google
Kalau muka macam kat atas tu, tak semua perempuan  kata kacak kan.....sebabnya, macam soal aku cakap tadi la, kacak lawannya kurang cantik. Kenapa la isu macam ni, menjadi bualan, mybe ada mat rempit yang kat luar sana sedang bersembang masa lepak di tepi jalan. Tapi yang pasti, cantik, kacak itu adalah dari pandangan pasangan masing-masing.Keperibadian seseorang tu, akan di nilai oleh pasangannya sendiri. Kadangkala , soal cinta kita sering dengar, pasangan pasti mencari persamaan dalam diri masing-masing. Kononnya serasi, boleh membawa kebahagian. Aku ingin berkongsi sesuatu, menurut satu info, 


"salah satu perkara yang penting untuk mengekalkan keharmornian itu adalah bijak menerima dan menangani perbezaan.Jika ada orang yang meletakkan seratus peratus persamaan sebagai satu syarat dalam menentukan keharmonian sebuah rumahtangga, dia silap." Kita perlu bijak menguruskan perbezaan.Kalau Allah menjadikan kita semua sama, perangai sama, wajah sama, sifat sama, pasti hidup kita kan bosan.So kita kena sedar setiap kejadian di muka bumi Allah ini, adalah ketentuannya.Andai kata kita melihat pasangan yang sama cantik, sama padan, pandai pulak semua yang lepak tu diam....Bila ada pasangan yang lalu, perbezaan antara pasangan tu ketara, semua kutuk teruk-teruk, itulah perangai yang paling kita tak suka.Mybe sebabnya, yang kutuk tu cemburu.....Pakwe tu dapat awek cantik....




Sumber : Google
Sumber : Google


Sumber : Google


So,"belajarlah untuk menghormati perbezaan demi mengelakkan krisis.Jangan sekali-kali beranggapan perbezaan itu kerana nasib buruk, aura yang tidak sepadan atau hilangnya rasa penghoramatan pasangan terhadap diri kita" -Pahrol Mohd Juoi

Comments

kertas80gsm said…
benar .. benar ..

kecantikan berbaring diatas mata yg memerhati .. heheh

jemput datang kami punya blog ..

kertas80gsm.blogspot.com

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)

Mamat bangla punya penangan.....