Kembara Jalanan

Ahad 25/10/09

arghhh malasnyaa nak bgn tido ni......dh kul 10 la...takpela pelan2 mandi, siap baru g....arini aku janji ngan diorg kul 11...g amik rambutan kat kebun aku daaaa...sampai je hostel masing2 dh marah kat aku, "woi apa ni janji kul 10 ni dh kul brape?" teruk gak aku kena marah...hehehe...rasanya aku janji kul 11 ke kul 10 ek? arggghhh biarla...

sblm g tu sempat la kami g ke restoran rimbun mkn tengahari....aku bedal roti je....ingatkan dh abis marah kat aku tp dlm van pun sempat lg perli2 aku.....tp yg tambah masalah bila si wan ni pulakkk....ada pulak dia nak membuang....ish ish...busuk tul la mamat tu...rasanya dh lmbt ni....

aku: wan, bini ko bersalin esok dlm kul brape?
wan: eh dh 4 hari bersalin....apsal ko tak tau? bdk2 tak bgtau ke?


time tu gak aku marah2 bdk2....tak guna tul tak bgtau aku....nak gak aku g melawat dia....apa punya kawan daaa...so pas je membuang kami terus gerak....sempat lg kami kacau org wat pengambaran....kami pun mcm geng jahat je....yela satu van...ramai plak tu...

kami: woi balikla....tak tau berlakon baik kami je berlakon....bos, watak perogol takde ke utk kami...hahahaha

sampai je kebun, diorg berebut2 panjat pokok....aku biarkan je sbb aku tau jap lg ada la yg jerit....mmg btul pun....tak sampai seminit dh jerit...mau satu kg leh dgr dia jerit.....hehehe...

wan: woi, apasal ko tak bgtau pokok ni ada kerengga ha!
aku: erm padan muka ko....tula tamak sgt....tgk aku...rileks je kan...
dh tu kami pun start cari durian......dptla 5 biji pastu si bob panjat amik rambutan.....kebal tul mamat tu....rileks je kena gigit kerengga...ada pakai ilmu apa tah....sblm balik sempat lg kami bedal sume durian abis kat situ....kumpul2 rambutan masuk dlm van....aku bersihkan kaki dulu kat sungai sebelah kebun ni....balik punyela hepi masing2....siap nyanyi lagu hindustan dlm van sambil mkn rambutan....balik singgah jap kacau org main paintball...

bob: wan, fuyooo cantiknya amoi ni.....geramla aku...jomla kita main....leh tembak amoi ni...
wan: dah, dah...ko sumenya cantik...kambing pakai skirt pun ko kata cantik kan...


tak abis kat situ, kami dh haus gile.....carik punya carik jmpa la gerai air tebu....fuh leganyaaa....masing2 beli...rasa mcm jauhnya perjalanan...

wan: makcik, kasi lg satu.....sedap tul air ni makcik....
aku: leh tahan gak ko wan....btul2 kosong tangki ko ni....


sblm bertolak balik, kami singgah kedai badminton tgk2 kalau2 ada yg berkenan...masuk kedai mcm penjenayah...mana taknya rupa masing2 dgn kotor n comotnya.....fuh nasib baik tak kena halau.....so dh penat kami pun pulang ke hostel....seperti tau yg kami penat, hujan pulak turun utk memberi kesejukan kat kami....syukur alhamdulillah...

aku rasa hepi sgt arini...btul la kata pepatah "dunia ni penuh kemanisan ttp kalau terlalu manis, jd kencing manis la jwbnya....hahahaha".....utk korang aku sertakan sedikit gamba supaya korang dpt sama2 rasa mcm aku rasa...

watak:- aku(nazri - anak toke kebun)                                        watak tambahan:-  makcik indon(penjual air tebu)
            wan(wan badril n wan hasbullah)                                                              amoi cantik(pemain paintball)
            azmi(driver van merangkap jurulatih PLKN)                                                maniam(pengembala kambing)
            bob(tukang panjat pokok)
            habib(tukang urut)
            amir(pembantu tambahan)






Comments

Salam.visit here^^ nice blog.keep blogging :)
Feel free to read my new entry @ frommetoyou~
(^____^)

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Berbisik pada langit

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)