Fuhhh....

Eh dinginnyaaaa cuaca....kalaula kat umah dh tentu aku tido....arghhh baik aku
wat kejee cptla skit masa berlalu.....yippi dh kul 5.30...aku ada misi
ni....alamak hujan renyai la pulak....takpela....demi mensettlekan misi, aku
sanggup meredah hujan....kalau demam pun bknnya lama....

fuhhhh,
jammed pulak jalan ni....."woi baik2 la bwk lori tu" ada mamat menjerit sambil
mencelah2....aku perhatikan je gelagat mereka....dh tentu kelam kabut nak balik
umah tu....ada misi jugak kot.....pikir aku dlm hati....arghhhh watpe aku nak
sibuk ngan sume tu...yg penting aku mesti sampai di kedai tu sblm aku basah
kuyup.....

fuhhhh,
nasib baik kedai tu bukak lg.....eh lgpun baru kul 6....takkan dh tutup
kot....pikirku sendiri....aku mencari berpandukan kepada kedai secret
recipe....tak susah kalau org sel yg cari....bongkak sekejap
aku....hehehehe...aku cari parking moto dan bergegas masuk ke dalam kedai tu dgn
basah akibat hujan...tapi aku tak peduli.....

fuhhhh,
byknyaaaaa brg2 utk baby....terkejut gak aku....tp yg peliknya kedai ni apasal
lengang je....nak bankrap dh ke....ish aku ni....tak baik pikir yg bukan2...aku
melangkah penuh semangat mencari brg misi....dr jauh aku lihat, mcm kenal je brg
tu....eh bersinar2 lg tu...mcm tau2 je aku mencari brg tu...cpt2 aku segera
mendapatkannya....muka ku berubah....(bkn jd incredible hulk yer)...nmpk cahaya
di muka ku....hehehe....tipu je....aku bertambah gembira kerana tertulis di situ
: advance, madu, sholet 1 2 3 just for rm20.95...hihihihi ter speaking plak
aku...seraya dgn tu, aku teringat dlm mimpiku intan akhlaken berkata " dh jmpa
brg tu tanya tuan kedai bole beli byk ke" hehehe...kelam kabut aku ke
kaunter...."ah soo itu susu ar bole bili manyak ka? "brapa manyak u mau? "erm 20
pek moleh ka? "erm moleh la....."thank you ah soo....yahoooo....misi
berjaya.....

fuhhhh,
aku kuar kedai dgn penuh senyuman.....rasanya misi aku ni berjaya.....aku
bergegas pulang....basah pun takpe....hati senang....terbayang aku muka dia dgn
senyuman yg paling comei.....eeeee nape la jauh pulak umah aku ni....cptla
sampai supaya aku bole menyampaikan kabar berita ni....

fuhhhh,
"jeri bgn, dh nak maghrib.....jeritan suara dr ibuku mengejutkan aku dr mimpi
senja....aku bergegas mandi dan mengenakan pakaian dgn wangi....sblm azan, aku
menulis email ni kpd kwnku yg plg aku syg tu....aku tulis dan tulis dan tulis
dan tulis..........(apa yg ku tulis tu sudah kau baca sekarang)


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Berbisik pada langit

Mamat bangla punya penangan.....