Hajat Tak Kesampaian Ke Puncak



Perjalanan aku sangkakan dapat bersama mencapai puncak Bukit tabur....Pagi yang membawa penuh semangat pabila sampai di kaki bukit tabur. Baru saja mendaki, aku menjumpai, sahabat pertama yang tewas dalam pendakian.Dialah orang pertama sampai di kaki bukit. Akhirnya tewas di awal pendakian.
"Tula hang, aku dah ajak jogging tak mau, nak teruk naik je...Naik anak tangga masjid pun dah mengah, gagah nak naik bukit ni.. aku pun belum tentu boleh naik..." Kata aku pada pendaki pertama yang tewas... 

    Sebab Tewas   : " Kepala aku dah mantong, kandungan gula dah naik"
    Keadaan semasa ditemui: Tak dapat berkata-kata, dan tersadai di ditepi lalui mendaki.
    Cabaran akan datang       : Berjalan kaki dari tempat kerja ke rumah sendiri besaing 
                                                     dengan rakan sekerja.

Haha.. yang lain masih boleh bertahan...dalam beberapa lurah dah merentas pokok-pokok, tiba masa peserta kedua buat hal.Terhenti seketika. ada pendaki dah pitam.. aduhai.. masa tu aku pun nak termuntah.. aku tahan..membe aku, si shah... 

 

Comments

PEREKA CERITA said…
hahaha... ko ni dah cam blogger boy la :)
pensil kayu said…
blogger boy mana?

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Berbisik pada langit

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)