MATA dan SUSU?Ramai yang ketawakan aku.

"Apasal mata hang sepet?Dah jadi anak sepet ke? haha..." Soalan ertama yang keluar dari mulut aku hari ni... Bila tengok matanya yang sepet.
" Sakit mata la..." Jawab Faizal sambil cepat melangkahkan kakinya ke kantin.
Sambil menunggu Faizal siap mengambil pesanan aku terus menjamah nasi goreng bantai aku.Tu la nasi kegemaran aku setiap tengahari.Aku tahu, order lah nasi ape pun di kantin.Sama saja cara masakan dia.
Dalam masa yang sama perbualan antara rakan-rakan sekerja diteruskan, segala topik-topik berbangkit di keutarakan.Tajuk yang memgembarkan hari ni di meja makan adalah.... jeng, jeng....


" SAKIT MATA, LETAK SUSU BADAN "


Ramai yang ketawakan aku bila aku bagi petua tu.But, aku teruskan juga ape yang aku cakap adalah benar-benar belaka.Bukan hanya rekaan cerita dongeng ataupun cerita pak pandir yang menjadi cerita boneka hidup.Kadang-kadang orang kureng percaya petua-petua yang bunyinya pelik.Aku cakap perkara yang benar sebabnya, aku penah try, alhamdullillah, mata aku yang sakit sembuh.Mata aku yang bagi petua tu.
Bila aku cerita macam tu, ada je yang senyum-senyum.


" Ko letak susu badan sape bro? hehe.." Gelak sinis dari rakan sekerja sorang ni, yang enggan namanya disiarkan.


" Hang ni,ingat aku letak susu badan sapa plak, ish2 pikiaq bukan-bukan noh  hang ni.Ada la, tapi halal ni, bukan haram... mak aku ambik susu badan orang, bukan susu lembu." Jawapan aku mesti kena pada tempatnya.Kalau tak aku dijadikan bahan rojak dieorang.
Ape yang aku cakap adalah benar, dulu masa aku sakit, mak aku yang bagi susu tu suruh letak titikkan ke mata.So ok, mata aku keesokkan harinya. Kalau korang tak yakin tak yahla... 
Ada la jugak kawan aku kata letakkan air kencing sendiri. haha.. aku pun tak tahu sebab aku tak penah tengok.dia cakap dia penah tengok...



- Kesian budak ni... huhu..



- Jangan jadi macam mata Mr. Bean...


- Jangan perah susu lembu....



Tapi kalau nak perah susu lembu, hati-hati, nati laki lembu betina datang.. hahaha..



Begitulah ceritanya,.....






Comments

msrh's said…
comelnya baby tu! :)
PENSIL KAYU said…
biasala.. baby injam.. huhu...

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Berbisik pada langit

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)