Kalau aku.....

"Haha.. tajuk yang menarik... Ketawa aku pada si Bib."
Ada kala betul cakap si Bib, kalaulah dari dulu, mak dia hantar dia pergi kelas menari, dah pasti tangan dia, lenggang lenggok cara jalannya pasti menjadi perhatian seantero jejaka tampan yang dapat membelah bumi..cewah...haha..
Kadang-kadang si Bib ni, bukan boleh kira sangat dengan kepala otak dia, ada ke patut dia cakap macam tu.Kira okey ape, sekarang pun kau dah menjadi perhatian jejaka-jejaka diluar sana. Kalau tak, masakan dapat bunga dari si dia.


"Hai perempuan-perempuan, awek-awek kat luar sana yang jalan pun tak berapa nak betul, usah kau bimbang, pasti ada jejaka tampan yansg sedang menunggu" haha... tu kata aku, ada kot.... jodoh katakan..
Korang semua tengok, si Bib, ni siap dapat bunga lagi.Fuh! bunga hidup tu, sepanjang hidup aku, belum pernah aku bagi bunga kat perempuan tau, jejaka mana le yang terpikat kat si Bib nie.... Setahu aku, mahal tau kalau bunga hidup ni nak tempah kat kedai, 30kuntum tue... mau beratus ringgit ni. Simpan duit wat makan sebulan pun bagus. Tue kalau aku la.. haha... tapi jejaka ni, mybe gila bangat sama si Bib.Nak tengok bunga tu? ha.. tengok kat bawah ni, aku post untuk korang... Bib, jangan marah ye... kau kan akak aku... walaupun lain mak bapak...kahkahkah....
             (Kuntuman bunga jadi sensasi siapa si dia)


                                ( Upacara memotong reben)


Tangan itu lah yang dimaksudkan, "kalau aku di hantar ke kelas tari menari, pasti tanganku lemah gemalai, seperti penari mak yong.. hahah...."
Aku pun tak faham sangat dengan si Bib ni, dia ni memang lain sikit...Tapi dia agak kasar, mybe semangat yang ada pada dia ni membuat dia macam tu kot... ape pun Bib kau tetap kawan kami.. haha... cayalah Bib.. yang penting jangan lupa belanja aku makan.,.. aku dah post cite kau.. 





Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Berbisik pada langit

Mamat bangla punya penangan.....