Bajet Lari...

" Dah lama aku tak update blog aku ni... Naik serabut aku bila lama aku tak menaip ni.." 
" Bib, ape yang ko senyum-senyum tu? Ooo.. ko tengok seluar aku ka? ingat aku tak zip ke? Aduh yai... Jangan bikin malu la.., Kalau ko tengok Syakir ok la. but please don't see me" Hahaha... speaking plak aku. Haram aku tak tau cakap english ni.
Bila masing-masing tengok muka sesama mesti ada yang tak kena pada aku. Memangla aku baru je lepas hajat tadi, takkan aku tak zip seluar.Tak pun si Shah melepaskan lagi bau daun dari Bukit Tabur. Buat aku tersenyum jugak budak-budak ni.Jam kat dinding lab dah pukul 12.30 tengah hari, masin-masing perut lapar. Aku tak dapat aga lagi ape benda yang Bib senyum-senyum. Kalau senyum sebagai sedekah pun, agak-agakla sampai ke telinga senyumnye, membuatkan aku tak senang duduk.
"wei, Bib, cube ko cakap betol-betol apa yang ko gelak tu?Jangan la buat aku macam ni.Penuh persoalan yang belum tentu aku dpat jawapannya,... walaupun sesenang sifir 2.Belum tentu aku dpat jawab. " Bising mulut aku yang makin lama, makin rasa macam nak telan je si Bib ni. Mujurla si Shah ada tepi, sempat dia menjulingkan matanya yang belum tentu dapat mengalahkan mail Juling yang gila sebelah rumah pak Kadok, dekat dengan rumah Haji Pad Dogol si Parang tumpul.Aku tahu Shah mengarahkan aku jangan merenung secara dalam kearah bakal kakak iparnya (Angan-angan si Shah untuk memikat hati si Bib untuk mendapatkan adik Bib). Dalam diam, si Aan merenung manja ke arah Syakir yang semakin menngancam cara dia merenung Ina... hahah... cemburu la tu. Kata Bib, Ina hari ni, lain macam sikit.

" Dom!!!" Dengar pintu buka. Aku dah agak dah, time mcam ni sapae yang datang, Khalil la sape lagi. "Khalil ada di mana-mana" tredmark yang sudah sinonim dengan dirinya yang aku beri. Watak baru dalam "Kami Budak Bising". Dia akan muncul sebagai watak penasihat, dan pendengar setia si Ina di tingkat 3, walaupun kadang-kadang dia sibuk dengan bos barunya.Jelita hati dia, .. akupun tak ingat nama bos baru ut... hahah..
Akhirnya terjawab juga persoalan yang bermain di kotak fikiran aku dari tadi, kenape Bib senyum-senyum. rupa-rupanya, dia senyum sebab dia ternampak stokin aku yang agak unik, yang jarang-jarang di nampak dengan mata halus, mata macam Bib aje yang akan nampak.Mata jenis mata merah tak cukup tidur. Korang tengokla ape stokin aku pakai...Tengok gambar di bawah. :

                                                           ( Gambar  Sebenar)
Haha.. aku ingat orang tak perasan.Aku pakai sebelah stokin jenama FILA dan sebelah lagi jenam PUMA. Bukan ape, aku save bajet.. hahah.. dah banyak lari sebab banyak guna buat enjoy.Yang penting tak koyak. Wangi, dah basuh.Ada lagi dua kaki dalam gambar kat atas tu lagi teruk..Koyak... "Lu olang pikir sedili lo, sape dalam itu gambar"Lu olang tengok stokin pun boleh tau"


Ape yang penting, dalam menjalankan kerja seharian, janganla lupa pakai stokin walaupun stokin itu koyak...
Aku harap korang semua kat luar sana, janganlah terlalu bajet samapai stokin RM5, 4 stokin pun tak boleh beli kat pasar malam.Ikuti kisah seterusnya akan datang, dengan cerita yang lebih menarik dan lebih info dari "kami budak bising."

Comments

kaChaNG_dEwa said…
miahahaha..boleh plak sebelah guna lain.sebelah plak lain.adoiii...
PENSIL KAYU said…
Biasala... Bila hari semakin suntuk...
ddy the writer! said…
ape yg penting, kerjasama. hehehe
Nurika Jianie said…
nak pengsan kejap boleh ? hehe . comel je stoking :DDD
PENSIL KAYU said…
Boleh... ramai yang gile2 kat tempat keje... bikin panas.

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)

Mamat bangla punya penangan.....