Ahad (Double atau tidur)

"Adoi, malasnya.....Dahla hari ahad.. Kena gi keja plak"
Bangun je dari tempat tido, aku tengok kawan aku ni masih lagi terbongkang kat tilam dia.Sedap giler tido hari ahad ni. Nak tak nak aku mandi, bersiap terus gi keje. Dah la Kedah kalah semalam bola.Tak apa la.. Kalah penalti.Samapi je tempat keje, aduhai, barang bersepah atas meja, tu semua aku kena testing la tu.


"Kring! Kring! Kring!" Tepon lab bunyi. Dalam hati aku, dah maki tak ingat, baru je jejak kaki dalam lab, dah bunyi tepon, macam tau-tau je aku sampai. Budak belakang la ni call, nak tanya result tetsing barang.


" Macam hampeh! Cis! kepala otak korang, aku dahla baru sampai!.. Hati aku dah bengang giler dah. Tiba-tiba, bunyi pintu depan lab bunyi, ada orang masuk la ni. Aku jengok tengok, aduhai... lagi penin kepala  aku, manager pulak datang.


" Amir, you sorang je ke hari ni keje? Mana yang lain?" Bos aku tanya aku pulak.Mesti ada ape-ape dia tanya.Mesti nak mintak tolong test barang dia.


"Amir, you tak plan pergi mana ke hari ini?You balik pukul berapa? Aduh banyak soalan pulak dia. Masa aku tengah testing barang, dia datang lagi, tadi dia gi belakang, tengok operator jalan mesin.Aku dah la, tak pakai uniform lengkap, safety shoe, nanti dia tegur mampos aku.Masa tengah aku wat keje. Dia tanya aku lagi.


"Amir, you ada motosikalkan?Bila mau beli kereta?" Tanya dia kat aku.Aku tau dia mesti nak suruh aku OT (overtime) lebih tu.Ape lagi, aku pancungla ayat dia.


"Saya sudah beli kereta  bos" Jawap aku, tapi betul ke ayat aku tadi?huhu... "Beli kereta bos?" Bila masa aku beli kereta bos, aku beli kereta wira. Haha...Mau cakap pun susah bila cakap tak kena, orang salah tafsir pulak.Bos aku ingatkan aku tak beli kereta lagi la tu. Mujur dia kata tak payah setting balik barang tu, kalau tak lambat lagi aku nak testing barang lain.


Tiba-tiba aku teringat ayat Bib dalam Wall facebook (FB) dia. Berbunyi :



"Hampa sgt..baru 4 bulan perkenalan kami, akhirnya dia dinoda....frustnyer~"


Aku tak faham sangat ape yang Bib dimaksudkan dalam FB dia.Aku pun terus shoot mesej kat dia.Dia pulak suruh aku pandai-pandai sendiri faham melalui kawan-kawan dia komem dalam FB.Blur je kepala aku cuba fahamkan.Em, aku paksa-paksa dia jugak. :-) ( Jangan marah ye Bib, ko kan akak aku. hehe..). Aku ingatkan anak kucing dia dinodai kucing jalanan..hehe.. maklumlah kurang faham maksud "Dinodai". Kepala pikir lain so jadi lain la maksudnye.Selepas dia terangkan kat aku melalui mesej, baru la ku faham ape cerita di sebalik wall tue.Perkara yang sama pernah aku lalui dahului. Baru 2hari perkenalan, dia dinodai kat belakang bontotnya, ditepi lorong sempit yang pasti tak dapat dinampak dengan mata kasar. Selepas dia dinodai, orang yang bertanggungjawab lari cabut. "Memang aku maki orang tu, tak nampak ka ada ape kat lorong tu."Bib, sabar ye..lepas ni beringat.

Ni luahan Bib, Kepada Bib, jangan marah.Aku didikasikan cite ni buat kau, semoga kau beringat-beringat bila bagio orang pinjam kereta.Aku pun pernah bagi orang pinjam kenderaan aku, jadi lebih kurang gak.

"Keta aku...Smlmaku g naik Broga, aku pakai kete adik aku, pastu kete aku tggal lkat umah.abg aku bw tp x cdnt lggr dvdr smata2.aku hampa.aku menatang dia tbe2 snang jek dia mendai tp siap x bagtau aku lak  apa yg berlaku." sent : 02.30:pm 11-04-2010

Aku baru faham ape yang berlaku.Mybe Isnin hingga ahad hari adalah minggu kemalangan. Baru je semalam aku terserempak dengan kemalangan.Kereta proton Saga dengan Kenari. Kereta saga terbakar, bomba datng pun dah terbakar keseluruhan.Waktu tu aku dalm perjalanan balik umah.Aku tengok dari awal api merebak sampai tebakar semua, ada yang cuba memadam api, tapi api kuat. Aku harap ape yang berlaku minggu ni, dapat bagi peringatan kepada semua supaya berhati-hati sentiasa.






Sila bagi komen, ape yang korang rasa bila kereta korang terlibat dalam kemalangan tanpa pengetahuan korang?

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Malam Pertama

Hantu....!!!! Hantu !!! Hantu bogel...... (Perempuan)

Mamat bangla punya penangan.....